Szkolenie z kategorii Odpowiedzialność społeczna w biznesie (CSR)

Dialog Społeczny – w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR)

O szkoleniu O szkoleniu

Na tym szkoleniu zdobędą Państwo wiedzę na temat zagadnienia Dialog Społeczny, prowadzonego wg standardu AA1000 – co to za proces, jakimi zasadami się rządzi i w jaki sposób należy go organizować. Dowiedzą się Państwo, jakie korzyści Dialog może przynieść Państwa organizacji, ale też – jakie „elementy ryzyka” warto brać pod uwagę podejmując decyzję o systematycznym wdrożeniu tego procesu. Będą też Państwo mieli okazję przymierzyć się do kilku praktycznych zadań związanych z Dialogiem – poprzez krótkie ćwiczenia w grupach.

Ocena i Certyfikaty Ocena i Certyfikaty

  • Polega na ocenie Państwa zaangażowania w fazie teoretycznej (prezentacje i dyskusja) oraz praktycznej szkolenia (praca w grupach).
  • Na zakończenie sesji uczestnicy dostają certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Dla kogo Dla Kogo

  • Osoby odpowiedzialne za politykę i działania firmy w sferze odpowiedzialności społecznej – np. dyrektorzy do spraw korporacyjnych,
  • Członkowie szeroko rozumianych zespołów zarządzających, rozważający wdrożenie systematycznego Dialogu Społecznego w Państwa organizacji.
  • Dialog – Wprowadzenie: korzyści dla firmy, korzyści dla interesariuszy;
  • Standard AA1000: podstawowe zasady i wytyczne;
  • Główne etapy procesu: na co szczególnie warto zwracać uwagę;
  • Podział ról: firma, moderator, facilitatorzy, audytor;
  • Stakeholder mapping: jak dobierać interesariuszy? Jak zapewnić reprezentatywną próbę, np. pracowników? Czy (i jak) włączać zdecydowanych oponentów?
  • Issues mapping: w jakich obszarach powinna toczyć się dyskusja? Jak się do niej przygotować?
  • Sesje dyskusyjne: jak je organizować? Jak je prowadzić? Jak je oceniać?
  • Oczekiwania interesariuszy: zbieranie, grupowanie, analiza;
  • Zobowiązania firmy: decyzja na „tak” lub decyzja na „nie” (z uzasadnieniem); plany działań i mierniki realizacji zobowiązań;
  • Raportowanie: na poszczególnych etapach i na koniec danego cyklu; formy drukowane i elektroniczne; uwzględnienie wytycznych GRI;
  • Pułapki i typowe błędy na różnych etapach procesu: stakeholder / issues mapping; dyskusja z interesariuszami; zobowiązania i plany działań; raportowanie; przerywanie / zarzucanie procesu.

Starszy Konsultant ds. Zrównoważonego Rozwoju w Bureau Veritas Polska. Specjalizuje się w obliczaniu śladu węglowego organizacji, produktów, wydarzeń, neutralizacji emisji gazów cieplarnianych (carbon offset), a także opracowywaniu planów działań firm w celu zmniejszenia ich negatywnego (…)

Czytaj więcej

Doktor nauk technicznych w zakresie mechaniki i budowy maszyn, wykładowca na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim w Olsztynie oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Informatyki w Olsztynie. Współpracuje z Bureau Veritas od 1999 roku – przez (…)

Czytaj więcej

  • Wskazana znajomość problematyki odpowiedzialności społecznej i przykładów działań podejmowanych w tej sferze przez różne firmy w Polsce;
  • Jako ćwiczenie wprowadzające, uczestnicy szkolenia będą proszeni, by przed sesją wyszukali (we własnym zakresie) i przeanalizowali standard AA1000.
  • Dialog – Wprowadzenie: korzyści dla firmy, korzyści dla interesariuszy;
  • Standard AA1000: podstawowe zasady i wytyczne;
  • Główne etapy procesu: na co szczególnie warto zwracać uwagę;
  • Podział ról: firma, moderator, facilitatorzy, audytor;
  • Stakeholder mapping: jak dobierać interesariuszy? Jak zapewnić reprezentatywną próbę, np. pracowników? Czy (i jak) włączać zdecydowanych oponentów?
  • Issues mapping: w jakich obszarach powinna toczyć się dyskusja? Jak się do niej przygotować?
  • Sesje dyskusyjne: jak je organizować? Jak je prowadzić? Jak je oceniać?
  • Oczekiwania interesariuszy: zbieranie, grupowanie, analiza;
  • Zobowiązania firmy: decyzja na „tak” lub decyzja na „nie” (z uzasadnieniem); plany działań i mierniki realizacji zobowiązań;
  • Raportowanie: na poszczególnych etapach i na koniec danego cyklu; formy drukowane i elektroniczne; uwzględnienie wytycznych GRI;
  • Pułapki i typowe błędy na różnych etapach procesu: stakeholder / issues mapping; dyskusja z interesariuszami; zobowiązania i plany działań; raportowanie; przerywanie / zarzucanie procesu.

Starszy Konsultant ds. Zrównoważonego Rozwoju w Bureau Veritas Polska. Specjalizuje się w obliczaniu śladu węglowego organizacji, produktów, wydarzeń, neutralizacji emisji gazów cieplarnianych (carbon offset), a także opracowywaniu planów działań firm w celu zmniejszenia ich negatywnego (…)

Czytaj więcej

Doktor nauk technicznych w zakresie mechaniki i budowy maszyn, wykładowca na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim w Olsztynie oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Informatyki w Olsztynie. Współpracuje z Bureau Veritas od 1999 roku – przez (…)

Czytaj więcej

  • Wskazana znajomość problematyki odpowiedzialności społecznej i przykładów działań podejmowanych w tej sferze przez różne firmy w Polsce;
  • Jako ćwiczenie wprowadzające, uczestnicy szkolenia będą proszeni, by przed sesją wyszukali (we własnym zakresie) i przeanalizowali standard AA1000.

Zapisz się na newsletter Bureau Veritas i bądź na bieżąco!