Szkolenie z kategorii Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie

V Spotkanie Lotnicze Rzeszów. Pakiet jednodniowy: Ślad węglowy. SMS.

O szkoleniu O szkoleniu

Pomimo wciąż nieco niestablinego czasu, nie rezygnujemy z organizacji branżowego spotkania dla przedstawicieli sektora lotniczego i obronnego. Jest mi bardzo miło poinformować , że planujemy, ponownie spotkanie w Rzeszowiew ramach V już edycji tego wydarzenia  – w dniach 22-24 września br.

Emisje w lotnictwie pochodzą nie tylko z operacji lotniczych, ale są również związane z wytwarzaniem urządzeń i dostarczaniem usług. Coraz więcej firm ogłasza cele związane z neutralnością klimatyczną zarówno ze względu na objęcie ich obowiązkowymi schematami, ale również dobrowolnie, ze względów wizerunkowych. Cele redukcyjne przenoszone są w dół łańcucha dostaw, na mniejsze organizacje, które nie miały dotychczas styczności z inwentaryzacją gazów cieplarnianych lub śladem węglowym komponentu.

W związku z wciąż nowymi wymaganiami dotyczącymi zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem oraz zarzadzanie SMS w ramach łańcucha dostaw, SMS według ICAO, elementy standardu SM-0001, proponujemy zaktualizowaną wersję najnowszych wytycznych dla organizacji posiadających ISO 9001, AS9100 oraz zatwierdzenia ULC/EASA oraz zasady ustawodawstwa Prawa Lotniczego (EASA), Europejskiego Programu Bezpieczeństwa EPAS 2020-2024 oraz elementy rozporządzenia EASA nr. NPA 2019-05.

09.00 – 10.30 Liczenie śladu węglowego w zrównoważonym łańcuchu dostaw aerospace – Paweł Wiktor

  • Emisje gazów cieplarnianych w branży lotniczej
  • Co to jest ślad węglowy
  • Legislacja i standardy dotyczące obliczania i raportowania emisji gazów cieplarnianych
  • Dobrowolne programy redukcji emisji gazów cieplarnianych
  • Organizacje śledzące emisje w łańcuchach dostaw

10.30 – 10.45    Przerwa kawowa

10.45 – 12.45  SMS, czyli „jak i kiedy” powinniśmy wdrażać wymagania dot. Bezpieczeństwa w organizacjach posiadających ISO 9001, AS9100 oraz zatwierdzenia ULC/EASA – Katarzyna Bęben

  • Źródła wymagań dot. bezpieczeństwa w branży lotniczej
  • System SMS- definicja
  • Zarzadzanie SMS w ramach łańcucha dostaw
  • wymagania ogólne dot. SMS według ICAO Annex 19
  • zasady wdrażania systemu zarządzania bezpieczeństwem – elementy standardu SM-0001

12.45 – 13.30  finger lunch

13.30 – 15.00 SMS, czyli „jak i kiedy” powinniśmy wdrażać wymagania dot. Bezpieczeństwa w organizacjach posiadających ISO 9001, AS9100 oraz zatwierdzenia ULC/EASA c.d. – Marek Babkiewicz

  • Zasady ustawodawstwa Prawa Lotniczego (EASA)
  • Europejskiego Programu Bezpieczeństwa EPAS 2020-2024
  • Elementy rozporządzenia EASA nr. NPA 2019-05 wraz z Opinią No 04/2020 w zakresie:

– Terminów wdrożenia systemu bezpieczeństwa

– Wyjaśnienia zakresu proponowanych zmian

Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej im. I Łukasiewicza na kierunku Organizacja i Zarządzanie w Przemyśle. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przepisów PART M, PART 21, PART 145, PART 147, PART 66, Czynnik ludzki w (…)

Czytaj więcej

Z wykształcenia Magister Inżynier Mechaniki i Budowy Maszyn. Absolwent Politechniki Lubelskiej oraz Politechniki Rzeszowskiej . Jego wiedzę ugruntowały studia, w tym podyplomowe, bogate doświadczenie zawodowe oraz niekończąca się liczba odbytych szkoleń. Od 2012 roku ściśle (…)

Czytaj więcej

24.09.2021

Rzeszów

1000zł + VAT

09.00 – 10.30 Liczenie śladu węglowego w zrównoważonym łańcuchu dostaw aerospace – Paweł Wiktor

  • Emisje gazów cieplarnianych w branży lotniczej
  • Co to jest ślad węglowy
  • Legislacja i standardy dotyczące obliczania i raportowania emisji gazów cieplarnianych
  • Dobrowolne programy redukcji emisji gazów cieplarnianych
  • Organizacje śledzące emisje w łańcuchach dostaw

10.30 – 10.45    Przerwa kawowa

10.45 – 12.45  SMS, czyli „jak i kiedy” powinniśmy wdrażać wymagania dot. Bezpieczeństwa w organizacjach posiadających ISO 9001, AS9100 oraz zatwierdzenia ULC/EASA – Katarzyna Bęben

  • Źródła wymagań dot. bezpieczeństwa w branży lotniczej
  • System SMS- definicja
  • Zarzadzanie SMS w ramach łańcucha dostaw
  • wymagania ogólne dot. SMS według ICAO Annex 19
  • zasady wdrażania systemu zarządzania bezpieczeństwem – elementy standardu SM-0001

12.45 – 13.30  finger lunch

13.30 – 15.00 SMS, czyli „jak i kiedy” powinniśmy wdrażać wymagania dot. Bezpieczeństwa w organizacjach posiadających ISO 9001, AS9100 oraz zatwierdzenia ULC/EASA c.d. – Marek Babkiewicz

  • Zasady ustawodawstwa Prawa Lotniczego (EASA)
  • Europejskiego Programu Bezpieczeństwa EPAS 2020-2024
  • Elementy rozporządzenia EASA nr. NPA 2019-05 wraz z Opinią No 04/2020 w zakresie:

– Terminów wdrożenia systemu bezpieczeństwa

– Wyjaśnienia zakresu proponowanych zmian

Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej im. I Łukasiewicza na kierunku Organizacja i Zarządzanie w Przemyśle. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przepisów PART M, PART 21, PART 145, PART 147, PART 66, Czynnik ludzki w (…)

Czytaj więcej

Z wykształcenia Magister Inżynier Mechaniki i Budowy Maszyn. Absolwent Politechniki Lubelskiej oraz Politechniki Rzeszowskiej . Jego wiedzę ugruntowały studia, w tym podyplomowe, bogate doświadczenie zawodowe oraz niekończąca się liczba odbytych szkoleń. Od 2012 roku ściśle (…)

Czytaj więcej

24.09.2021

Rzeszów

1000zł + VAT

Zapisz się na newsletter Bureau Veritas i bądź na bieżąco!