Szkolenie: Czynnik ludzki w organizacjach lotniczych
O szkoleniu
Dzięki szkoleniu zrozumieją Państwo:
Zagadnienia dotyczące „Czynników ludzkich”, ich znaczenia w obsłudze technicznej statków powietrznych oraz wpływu na bezpieczeństwo operacji lotniczych;
„Czynnik ludzki” czyli wymagania i zalecenia w organizacjach obsługowych, organizacjach zarządzania ciągłą zdatnością do lotu oraz organizacjach szkolenia personelu technicznego;
Ograniczenia wynikające z „Czynnik ludzki” – w ujęciu indywidualnym i systemowym, które mogą wpłynąć na zdatność do lotu.
Nabędą Państwo umiejętności dotyczące:
„Czynnik ludzki”, które mogą istotnie wpłynąć na bezpieczeństwo, jakość i efektywność obsługi (komunikacja, praca w zespole, rozwiązywanie problemów, zarządzanie zadaniami, tworzenie procedur);
promowania odpowiedzialnego podejścia do bezpieczeństwa działań obsługowych (filmy, ćwiczenia, analiza wypadków lotniczych);
przygotowania do opracowania programu organizacji w zakresie „Czynnika ludzkiego”, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami.
Ocena i Certyfikaty
Systematyczna ocenę zaangażowania uczestników w fazie teoretycznej i praktycznej szkolenia (dyskusja, ćwiczenia, praca w grupie, jakość realizacji zadań);
Uczestnicy otrzymują certyfikat udziału w szkoleniu.
Dla Kogo
Personel organizacji obsługowych certyfikowanych wg Part-M/F i Part-145, organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu wg Part-M/G, M/I (personel nominowany, poświadczający, pozostały personel zaangażowany w obsługę techniczną);
Kadra dydaktyczna organizacji szkoleniowych certyfikowanych wg Part-147;
Kandydaci do licencji mechanika obsługi przygotowujący się do egzaminu z Modułu 9 „Human Factors”.
Realizacja jedynie w formie dedykowanej - wycena indywidualna
Wprowadzenie do tematyki czynnika ludzkiego w obsłudze technicznej SP:
„Parszywa dwunastka”
Kultura bezpieczeństwa / Czynniki organizacyjne
Błąd ludzki
Wydolność ludzka i jej ograniczenia
Otoczenie, czynniki sytuacyjne i społeczne
Procedury, informacje, narzędzia i zwyczaje
Komunikacja i praca zespołowa
Profesjonalizm i odpowiedzialność
Podstawowa znajomość przepisów lotniczych i specyfiki funkcjonowania organizacji obsługowej/ zarządzania ciągłą zdatnością do lotu/ szkoleniowej
Wprowadzenie do tematyki czynnika ludzkiego w obsłudze technicznej SP:
„Parszywa dwunastka”
Kultura bezpieczeństwa / Czynniki organizacyjne
Błąd ludzki
Wydolność ludzka i jej ograniczenia
Otoczenie, czynniki sytuacyjne i społeczne
Procedury, informacje, narzędzia i zwyczaje
Komunikacja i praca zespołowa
Profesjonalizm i odpowiedzialność
Z wykształcenia Magister Inżynier Mechaniki i Budowy Maszyn. Absolwent Politechniki Lubelskiej oraz Politechniki Rzeszowskiej . Jego wiedzę ugruntowały studia, w tym podyplomowe, bogate doświadczenie zawodowe oraz niekończąca się liczba odbytych szkoleń. Od 2012 roku ściśle (…)
Jeden z najdłuższych stażem współpracowników Bureau Veritas Polska, pamiętający wielu klientów certyfikacyjnych i szkoleniowych, od momentu rozpoczęcia przez nich działań jakościowych, środowiskowych, BHP, wdrażania systemów lotniczych. Prowadzona przez niego wieloletnia działalność zawodowa związana z wdrażaniem (…)
Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej im. I Łukasiewicza na kierunku Organizacja i Zarządzanie w Przemyśle. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przepisów PART M, PART 21, PART 145, PART 147, PART 66, Czynnik ludzki w (…)