Szkolenie z kategorii Lotnictwo

Czynnik ludzki w organizacjach lotniczych

O szkoleniu O szkoleniu

Dzięki szkoleniu zrozumieją Państwo:

  • Zagadnienia dotyczące „Czynników ludzkich”, ich znaczenia w obsłudze technicznej statków powietrznych oraz wpływu na bezpieczeństwo operacji lotniczych;
  • „Czynnik ludzki”  czyli wymagania i zalecenia w organizacjach obsługowych, organizacjach zarządzania ciągłą zdatnością do lotu oraz organizacjach szkolenia personelu technicznego;
  • Ograniczenia wynikające z „Czynnik ludzki” – w ujęciu indywidualnym i systemowym, które mogą wpłynąć na zdatność do lotu.

Nabędą Państwo umiejętności dotyczące:

  • „Czynnik ludzki”, które mogą istotnie wpłynąć na bezpieczeństwo, jakość i efektywność obsługi (komunikacja, praca w zespole, rozwiązywanie problemów, zarządzanie zadaniami, tworzenie procedur);
  • promowania  odpowiedzialnego podejścia do bezpieczeństwa działań obsługowych (filmy, ćwiczenia, analiza wypadków lotniczych);
  •  przygotowania do opracowania programu organizacji w zakresie „Czynnika ludzkiego”, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami.

Ocena i Certyfikaty Ocena i Certyfikaty

  • Systematyczna ocenę zaangażowania uczestników w fazie teoretycznej i praktycznej szkolenia (dyskusja, ćwiczenia, praca w grupie, jakość realizacji zadań);
  • Uczestnicy otrzymują certyfikat udziału w szkoleniu.

Dla kogo Dla Kogo

  • Personel organizacji obsługowych certyfikowanych wg Part-M/F i Part-145, organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu wg Part-M/G, M/I (personel nominowany, poświadczający, pozostały personel zaangażowany w obsługę techniczną);
  • Kadra dydaktyczna organizacji szkoleniowych certyfikowanych wg Part-147;
  • Kandydaci do licencji mechanika obsługi przygotowujący się do egzaminu z Modułu 9 „Human Factors”.

Wprowadzenie do tematyki czynnika ludzkiego w obsłudze technicznej SP:

  • „Parszywa dwunastka”
  • Kultura bezpieczeństwa / Czynniki organizacyjne
  • Błąd ludzki
  • Wydolność ludzka i jej ograniczenia
  • Otoczenie, czynniki sytuacyjne i społeczne
  • Procedury, informacje, narzędzia i zwyczaje
  • Komunikacja i praca zespołowa
  • Profesjonalizm i odpowiedzialność

Jeden z najdłuższych stażem współpracowników Bureau Veritas Polska, pamiętający wielu klientów certyfikacyjnych i szkoleniowych, od momentu rozpoczęcia przez nich działań jakościowych, środowiskowych, BHP, wdrażania systemów lotniczych. Prowadzona przez niego wieloletnia działalność zawodowa związana z wdrażaniem (…)

Czytaj więcej

Absolwentka Politechniki Warszawskiej na wydziale Transportu, specjalizacja: Międzynarodowy Transport Drogowy w Unii Europejskiej. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przepisów PART M, PART 145, Czynnik ludzki w obsłudze statków powietrznych. W latach 2001 – 2005 (…)

Czytaj więcej

Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej im. I Łukasiewicza na kierunku Organizacja i Zarządzanie w Przemyśle. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przepisów PART M, PART 21, PART 145, PART 147, PART 66, Czynnik ludzki w (…)

Czytaj więcej

  • Podstawowa znajomość przepisów lotniczych i specyfiki funkcjonowania organizacji obsługowej/ zarządzania ciągłą zdatnością do lotu/ szkoleniowej

Wprowadzenie do tematyki czynnika ludzkiego w obsłudze technicznej SP:

  • „Parszywa dwunastka”
  • Kultura bezpieczeństwa / Czynniki organizacyjne
  • Błąd ludzki
  • Wydolność ludzka i jej ograniczenia
  • Otoczenie, czynniki sytuacyjne i społeczne
  • Procedury, informacje, narzędzia i zwyczaje
  • Komunikacja i praca zespołowa
  • Profesjonalizm i odpowiedzialność

Jeden z najdłuższych stażem współpracowników Bureau Veritas Polska, pamiętający wielu klientów certyfikacyjnych i szkoleniowych, od momentu rozpoczęcia przez nich działań jakościowych, środowiskowych, BHP, wdrażania systemów lotniczych. Prowadzona przez niego wieloletnia działalność zawodowa związana z wdrażaniem (…)

Czytaj więcej

Absolwentka Politechniki Warszawskiej na wydziale Transportu, specjalizacja: Międzynarodowy Transport Drogowy w Unii Europejskiej. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przepisów PART M, PART 145, Czynnik ludzki w obsłudze statków powietrznych. W latach 2001 – 2005 (…)

Czytaj więcej

Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej im. I Łukasiewicza na kierunku Organizacja i Zarządzanie w Przemyśle. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przepisów PART M, PART 21, PART 145, PART 147, PART 66, Czynnik ludzki w (…)

Czytaj więcej

  • Podstawowa znajomość przepisów lotniczych i specyfiki funkcjonowania organizacji obsługowej/ zarządzania ciągłą zdatnością do lotu/ szkoleniowej

Zapisz się na newsletter Bureau Veritas i bądź na bieżąco!